Sider

torsdag den 18. november 2010

Greven og kammerjunken

Jeg har fået fingrene i Sif Orellanas nye bog; Greven, kammerjunken og den dragende citronmåne. Den er intet mindre en helt fantastisk. Jeg er stor fan af Sifs tidligere bøger: Krudtugler & kanelsnegle og Rollinger & roulader. Sifs stil er bare i orden og opskrifterne supergode og børnevenlige. Den nye bog er bygget op som en fin fortælling og hendes budskab er at give mere end bare en opskrift, men også en eventyrlig fortælling der knytter opskriften sammen med dejlige begivenheder.
Herhjemme står den stadig på skoldkopper og et dagligt puslespil med at få dagen til at hænge sammen, men en lille ussel patient, fyldt med knopper. "Mor, - er det også en skoldkop" siger mindste og peger på sin navle: "Nej - det er din navle." "Mor - kan du huske da jeg var lille bitte og lå og sov inde under din navle...?" - og ja, det kan jeg sagtens huske, som var det igår og ikke 3 år siden. Pyha - som tiden flyver!

4 kommentarer:

  1. Hej Mette,

    det er bare dejligt når man falder over en inspirerende og brugbar bog, og sikkert også med en masse skønne billeder.
    Selv bruger jeg næsten kun nettet eller "God mad, let og lave" jeg fik for 24 år siden af mormor, da jeg flyttede hjemmefra. Meget er sket siden, men den har stadig de gode grundopskrifter
    Stine:)

    SvarSlet
  2. Hei Mette
    Å, jeg ante ikke at Sif har kommet med ny bok!! Jeg har begge de to andre og elsker dem;de frodige bildene og den herlige uhøytidelige måten hun skriver på. Denne boka jumpet rett ned på min ønskeliste.
    Ha en herlig helg!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlet
  3. Endelig en blog fra dig! Dejlig læsning og fine billeder.
    Tak for hyggesnak i dag, totalt overskudsagtigt med nybagte boller (satser på at lære det en dag).
    Er torsdag eller fredag bedst til spisning i den uge, vi snakkede om?
    KH Dorthe

    SvarSlet
  4. Kaspara -Ja, er ret begejstret for Sifs nye bog - den er ikke helt i samme stil som de to andre, men alligevel fyldt med gode opskrifter.

    Dorthe - Dejligt at se dig her på bloggen. Det er lige meget om det bliver torsdag eller fredag.

    SvarSlet

Tak for din kommentar :)