Sider

søndag den 9. december 2012

Peanutcookies og sne - i massevis

Sneen vælter ned her i det nordjyske, ældstebarnet blev hentet hjem fra spejderlejr kl. 23 i nat, da lederne efter samtaler med politi og vejrfolk, ikke turde tage ansvar for en flok unger, i en hytte langt ude i skoven, i snestorm. Eller også var det de mange opkald fra bekymrede forældre...(ikke fra mig)
 Hjem kom han og nu venter en lang søndag forude. Jeg skal skrive opgave, men mon ikke der bliver tid til en lille overspringshandling. Tænker vi laver peanutcookies, de er så nemme og lækre:

Peanutcookies

150 gr. peanutbutter
125 gr. smør/marg.
125 gr. rørsukker/puddersukker
100 gr sukker
1 tsk vaniljesukker
1 stort æg
100 gr. mel
1/2 tsk. natron
100-150 gr. hakket chokolade

Det hele røres godt sammen, og sættes i valnøddestore kugler på en bageplade og bages ca. 10 min i 200 gr. Da der er så meget sukker i, så hold øje med at de ikke bliver mørke i kanten.
De smager skønt! Jeg har opskriften i min gamle håndskrevne opskriftsbog, så jeg kan ikke linke til dem der har "opfundet" dem, men jeg har bagt dem i mange, mange år.
årets adventskrans

med tørret hortensia og sølvkugler

- og en lille isbjørn

fredagens cookies

som snart er spist - der må helt klart bages nye i dag...

2 kommentarer:

  1. Smukke dekorationer du har lavet.
    Og nok også en god ide at hente børnene hjem fra lejr - for det er ikke til at vide, hvor lang tid man vil være sneet inde. Jeg selv tog hjem fra sommerhus i aftes - heller ikke lige planlagt, men ville ikke risikere at blive fanget der. øv.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare jule-lækkert ud det hele :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar :)