Sider

onsdag den 2. april 2014

fantasi

Jeg møder af og til børn der har meget lidt fantasi - de ved ikke hvad de skal lege, hvad de skal tegne, hvad de skal skrive om osv. Det kan være rigtig svært at være sådan et barn. Til gengæld møder jeg også mange fantasifulde børn og voksne - som inspirerer mig dagligt. Astrid var for nylig sendt til tælling med en omgang øjenbetændelse og jeg havde en formiddag hjemme med hende - hun var sådan set frisk nok, selvom hun var helt skæv i hovedet og ikke havde sovet så godt. Mens jeg gik og ordnede vasketøj tegnede hun en række små grønne nisser, de boede under jorden og fik blomsterløg og frø til at blomstre. Et øjeblik efter havde tegningen udviklet sig til en leg - en madras blev hulen under jorden, potteplanter blev flyttet rundt og den lille hunni ville gerne være med.
Jeg syede derfor en lille grøn nissehue - der hurtig blev taget i brug af en lille grøn havenisse... Fantasi er fantastisk.
i hulen under jorden



hak hak hak - en hurtig nissehue af en stump grøn stof



1 kommentar:

  1. Det er utroligt med børns fantasi og dejligt med en voksen der kan hjælpe den på vej

    SvarSlet

Tak for din kommentar :)